January 28, 2011

kejam..!!

Paksa anak yatim cari dana..???

PORT DICKSON – Setelah sekian lama bebas mengeksploitasi kanak-kanak dan remaja miskin serta yatim piatu seramai 83 orang supaya melakukan jualan amal hingga lewat malam setiap hari, sebuah pusat tahfiz di sini diserbu pihak berkuasa kelmarin.
Serbuan ke atas pusat yang terletak di Ambang Kota, Lukut itu dibuat selepas orang ramai mengadu tidak tahan lagi melihat pelajar terbabit dipaksa menjual peralatan ibadah, buku, minyak angin dan kismis tanpa sebarang upah.
Ketika pengusaha pusat tahfiz itu lena tidur, kanak-kanak terbabit terpaksa tidur beralaskan lantai simen setelah kepenatan ‘bekerja’ atas alasan ia adalah sebahagian kurikulum keusahawanan pusat tahfiz tersebut.
Jurucakap Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Sembilan (JHEAINS) berkata, siasatan mendapati kanak-kanak tersebut dibawa dengan kenderaan ke beberapa lokasi sekitar Port Dickson, Seremban, Nilai dan lain-lain tempat untuk menjual barangan tanpa sebarang upah.


sumber : kosmo & enchek google

apelah kejam sangat sekarang ni....dah lah budak2 tu anak yatim..ish ish ish...kalau pegi makan area kg.baru..korang boleh kire se-mlm tu bape ramai yg akn dtg mntak sedekah dgn korang..sampai ade sekali tu, cek tgh makan..ade yang dtg bwk surah yassin yang dah koyak2..dari surau@masjid mne lah dorang amik agaknye...al-kisah kalau yang kat tangga2,jambatan2 kat masjid jamek..besepah2..bawaklah ank2 kecik sbg point..kesian tu mmg kesian..tapi ble skrg ni lgsg tak nmpk lagi da yg btul2 ssh....
cek pnh kna hamun gak sbb tak bg duet..hampeh je..bkn cek takmau bg duet...tp mse tu die punye kasut lagi mahal dr cek kn...baju laki die yg konon2 bute tu pon hushpuppies kot..mne tak sket mate cek pandang...hehe..
so lpas ni uoollss kna lah bejaga2..ye mmg besedekah itu amalan yg sgt2 bagus...tapi kna lah tgk pada keaadaan nye jgk..

2 comments:

niesz on January 27, 2011 at 6:34 PM said...

mak niesz kalau jumpe bdk mcm ni, mesti mak niesz tnye, sape yg bwk die dtg ctu, confirm bdk tu xkan ckp n terus balik..

updated entry :orang parit order pizza

chenta hatie on January 28, 2011 at 7:53 AM said...

knp die lari..?mst sbb tkot kna tgkp kan...tp kalau yg btul2 ssh cmne plak....kesian dorang..


ShoutMix chat widget
 

chentahatie Copyright © 2010 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!